Iako je prošlo tek godinu dana, ko se još seća da je prošle godine baš u ovo vreme najavljivano da će konzorcijum najvećih srpskih privrednika zajedno sa državom da pravi novi Jat.
Ili da je u aprilu 2012. godine pominjana mogućnost regionalnog udruživanja aviokompanija iz zemalja bivše Jugoslavije. Ko još pamti medijske senzacije o tome da je stvar rešena i da nekadašnji vlasnici Marba kupuju Jat ili da je posao sa "Turkiš erlajnsom” gotovo završen...
U kom god pravcu se krenulo, čini se da niko zasigurno ne zna u kom pravcu danas leti Jat i kakva će biti sudbina ove kompanije iako je Dinkić najavio da će ove godine problem biti rešen. I dok se podaci za 2012. još čekaju, finansijski izveštaj za 2011. godinu, na sajtu APR-a, pokazuje da je tu godinu Jat završio sa 3,16 milijardi dinara gubitka i da je u tom trenutku imao 1.255 zaposlenih. |
Ima li rešenja?
Prema rečima Mlađana Dinkića, ministra finansija i privrede, Vlada Srbije razmatra mogućnost da Etihad, aviokompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata preuzme Jat.
Hoće li od toga nešto biti, ostaje da se vidi, a ekonomista Milan Kovačević smatra da ukoliko i dođe do realizacije aranžmana sa Etihadom, sudbina sadašnjeg Jata zavisi od toga kakav bi ugovor bio sklopljen.
– Ako se prilikom preuzimanja kapitala Jata dogodi da se on u potpunosti oslobodi dugova, to znači da ćemo mi, poreski obveznici, platiti veliku cenu opstanka naše aviokompanije. Veliko je pitanje i šta će biti sa viškom zaposlenih jer sa ovim brojem ne može uspešno da radi – ističe Kovačević.
Osim dugova i viška zaposlenih, ono što je neophodno da se raščisti je i aranžman sa Erbasom.
Ostavi komentar