Dok ekonomska kriza uzima svoje i građani Bosne i Hercegovine jedva sastavljaju kraj sa krajem, neverovatno zvuči da je uvezeno preko 85 skupocenih automobila. Njihova vrednost prelazi 100.000 maraka.
U istom periodu uvezeno je 30 skupocenih poršea, a najskuplji uvezeni automobil bio je ferari F151, koji je plaćen 448.385 KM, podaci su Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Zanimljivo je napomenuti da, iako se svake godine broj uvezenih automobila u BiH povećava, prihodi od uvoznih dažbina se smanjuju."U periodu od 2008. do ove godine postepeno je smanjivana carina na uvoz polovnih putničkih motornih vozila poreklom iz Evropske unije. Tako se standardna stopa carine u iznosu od 15 odsto svake godine spuštala za određeni postotak, da bi se u potpunosti ukinula početkom ove godine", ističu u UIO BiH. |
U toku prošle godine u Bosnu i Hercegovinu je ukupno uvezeno 51.989 putničkih motornih vozila u ukupnoj vrednosti oko 502 miliona maraka. Prilikom uvoza naplaćene su uvozne dažbine (carina i PDV) u iznosu od 96 miliona maraka - saopšteno je iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH.
Iza „ferarija“, gledajući po vrednosti, ističe se i blindirani „tojota lend kruzer“, koji je novi vlasnik uvezao polovnog i platio ga neverovatnih 337.715 maraka. U stopu ga prate „mercedes SLS AMG“, vredan 320.000 KM i „audi A8 L“ u vrednosti oko 212.000 maraka.
Među automobilima čija je vrednost između 100.000 i 200.000 maraka, najviše je „poršea“ i „mercedesa“, a najskuplji „porše kajen“ uvezen u BiH vredan je oko 200.000 KM.
Ipak, još nije oboren rekord iz 2011. godine, kada je u BiH uvezen „mercedes S 600L gard“ u vrednosti oko milion maraka. Taj automobil uvezlo je u oktobru 2011. godine preduzeće „Komsar enerdži limited“ sa Kipra, koje je u vlasništvu ruskog multimilijardera Rašida Selimoviča Sardarova i koji je pomenuti „mecedes“ platio 857.000 KM, plus dažbine za uvoz u iznosu od 206.000 maraka.
Ostavi komentar