Srbija je puna iznenađenja, a sujete je, izgleda, previše. Dragan Pavlović iz Gruže, šumadijske varošice sa oko 200 stanovnika, ne dozvoljava novinarima da fotografišu i snimaju ručno napravljeni automobil "faber", koji je kaparisan po ceni od 230.000 evra.
(Faber)
Smučili su mu se, kaže, pojedini komentari koji su se pojavili na raznim sajtovima i forumima pošto je RTK, pre dva dana, objavila priču o njegovom čudesnom četvorotočkašu.
Juri 230 na satFaber je napravljen od prohroma, drveta i kože u nekoliko varijanti. Osnova je prepravljena kamionska šasija, a u svaki deo karoserije ulivene su profilisane cevi, što automobilu daje čvrstinu i sprečava uvijanje karakteristično za kabriolet. Ima zadnji pogon, a motor i menjač su Mercedesovi. Zato može da dostigne brzinu od 230 kilometara na čas, a do „stotke“ ubrzava za 8,5 sekundi. Zapremina šestocilindričnog motora je 3,2 litra, snaga 161 KS, a maksimalan broj obrtaja je 5.500. Potrošnja se kreće od 8,3 na otvorenom, do 12,9 litara u gradu. |
Iz razgovora sa ovim veštim majstorom, nesvršenim studentom elektrotehnike, ipak, saznajemo nekoliko interesantnih detalja u vezi sa „faberom“, što u prevodu sa latinskog znači „kovač“. Radovi su počeli 2003, a „faber“ je iz garaže prvi put izašao 2011.
Godinu dana kasnije, juna 2012, vlasnik ga je s ponosom predstavio svetskom džet-setu, u Monte Karlu, prestonici bogate Kneževine Monako.
– Bio sam tamo nedelju dana, a auto je bio prava atrakcija. Parkirao sam ga u centru grada i svi su ga gledali. Tu sam dobio dve ponude sa Floride, ali nisam siguran da li će auto moći da ode za Ameriku, zbog standarda koji tamo važe. Iako izgleda kao oldtajmer, Amerikanci „faber“ tretiraju kao potpuno nov auto i zahtevaju da ima vazdušne jastuke, koje ja nisam ugradio – objašnjava Pavlović.
Pitali smo ga kako je došao do cene od 230.000 evra (koliko, po ceni od 15.500 evra, košta 15 komada novog „Fijatovog“ modela „500 L“), odnosno da li je moguće da u svetu ima ljudi koji bi za automobil napravljen u jednoj porodičnoj radionici na brdovitom Balkanu dali toliki novac.
– Gledao sam koliko vrede takvi automobili u svetu. Otprilike, to je ta cena. Znam da Srbija nije tržište za moj „faber“, ali verujte da u svetu ima ljudi koji su spremni da ga kupe – kaže Pavlović, navodeći da su ozbiljne kompanije iz Izraela i Britanije bile zainteresovane da otkupe njegov projekat i proizvodnju automobila presele u svoju zemlju.
Ovaj očito ozbiljan poslovni čovek nije pristao na tu transakciju, a u razgovoru sa nama još kaže da je prva serija „fabera“ limitirana na ukupno 11 komada. Ne iz nekog posebnog razloga, već samo zato što je napravljen 2011. godine. Ako po ovoj ceni bude uspeo da proda celu seriju, Dragan Pavlović iz Gruže, potomak starih srpskih kovača, zaradiće više od 2,5 miliona evra.
Inače, ukoliko poželite i vi da kupite sebi jedan ovakav automobil i razmišljate o kreditu za njega, evo kako stoje stvari.
Najpovoljniji krediti koji vam domaće poslovne banke nude imaju nominalnu kamatnu stopu od oko osam procenata i, uz učešće od 30 procenata (73.600 evra), naredna 84 meseca plaćaćete po gotovo 2.500 evra.
Ukupno ćete za ovog lepotana platiti preko 280.000 evra.
Ukoliko vas interesuje ponuda auto-kredita na našem tržištu, možete je pogledati na portalu Kamatica, a koristeći Napredni kredit kalkulator koji je za vas razvila Kamatica možete i izračunati koliko bi vas ti zadovoljstvo koštalo.
Svaka čast, gspodine Pavlović,
Da je vše ovako pametni judi. Baš se radujem, što je čovek uspeo. Ima bogate klijentele koji će sigurno kupiti. Divno samo napred.Da čove proda jš100 komada a ne samo 11. Ne plašite se bogatih ljudi koji su stekli bogasv vojom pameću i radom. Plašite se onih koji su o stekli na drugi način. Svi dobro znmo kao. Ipak deco učit. Znanje se isplati kad tad. Sve može da VAM SE ODUZME,ALI ZNANJE NIKAD.
Bravo majstore. Ne obracajte paznju, ovaj je narod pun pakosti. Uspeh se oprasta samo sportistima. Umesto da smo ponosni na ovog coveka.