Tekst objavljen: 08.03.2013 12:30        


Pad prodaje u automobilskoj industriji nije zaobišao ni nautiku, pa je tako prodaja luksuznih brodova kod nas u poslednjih pet godina pala i do 90 odsto. Proizvođači radnih brodića kažu da je njihov sektor manje pogođen krizom i da kupaca i posla ima.

Prodaja luksuznih brodova u Srbiji pala 90 odsto

I u regionu situacija nije drugačija, a dok kriza ne prođe, nautika uglavnom preživljava od održavanja brodova i prodaje opreme.

Slovenački zastupnik nekoliko američkih kompanija kaže da je u Sloveniji prodaja pala oko 90 odsto, ali je porasla prodaja gumenih čamaca, servisa i jeftinije opreme. - Pad prihoda od prodaje brodova zatvaramo nekako sa ostalim prihodima i to nam omogućava da preživimo i sačekamo neka bolja vremena - kaže Rok Kociper, prodavac iz Slovenije.
Uvoznik koji je pre krize 2008. godine imao rekordnu prodaju od 115 plovila, vrednih od 20 hiljada dolara do milion dolara, prošle godine prodao ih je samo 16.

Prodavac Goran Vasić kaže daje nautika imala pad prometa između 80 i 90 odsto. - Povećavaju se usluge, zato što pružamo usluge marine, zimovnika, servisa, transporta. Usluge se relativno drže, tu nema nekog pada - rekao je Vasić.

Na sajmu nautike ima svega za oko, ali malo toga za prosečan džep. Više je posmatrača nego novih klijenata. Najviše interesovanja ima za manje, tzv. radne brodove, koje prave domaće kompanije.

- Manje-više potražnja je ista jer to su čamci koji se koriste za neki rad, da li je to ribarenje ili bilo šta, oni se koriste. Ljudi to i dalje kupuju - kaže Ivan Ukropina, brodograditelj.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
luksuz na vodi luksuz hedonizam brod

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana