Pad prodaje u automobilskoj industriji nije zaobišao ni nautiku, pa je tako prodaja luksuznih brodova kod nas u poslednjih pet godina pala i do 90 odsto. Proizvođači radnih brodića kažu da je njihov sektor manje pogođen krizom i da kupaca i posla ima.
I u regionu situacija nije drugačija, a dok kriza ne prođe, nautika uglavnom preživljava od održavanja brodova i prodaje opreme.
Slovenački zastupnik nekoliko američkih kompanija kaže da je u Sloveniji prodaja pala oko 90 odsto, ali je porasla prodaja gumenih čamaca, servisa i jeftinije opreme. - Pad prihoda od prodaje brodova zatvaramo nekako sa ostalim prihodima i to nam omogućava da preživimo i sačekamo neka bolja vremena - kaže Rok Kociper, prodavac iz Slovenije. |
Prodavac Goran Vasić kaže daje nautika imala pad prometa između 80 i 90 odsto. - Povećavaju se usluge, zato što pružamo usluge marine, zimovnika, servisa, transporta. Usluge se relativno drže, tu nema nekog pada - rekao je Vasić.
Na sajmu nautike ima svega za oko, ali malo toga za prosečan džep. Više je posmatrača nego novih klijenata. Najviše interesovanja ima za manje, tzv. radne brodove, koje prave domaće kompanije.
- Manje-više potražnja je ista jer to su čamci koji se koriste za neki rad, da li je to ribarenje ili bilo šta, oni se koriste. Ljudi to i dalje kupuju - kaže Ivan Ukropina, brodograditelj.
Ostavi komentar