Tekst objavljen: 09.05.2013 11:30        


Dejvid Tren (68), osnivač kompanije “Huj fong fud” koja proizvodi ljuti sos koji je potpuno osvojio Amerikance, još davne 1980. godine je kao Vijetnamac u Los Anđelesu pokrenuo biznis ne sluteći da će mu doneti milijarde.

Proizvod vredan milijarde bez dolara reklame

Kada su komunisti Severnog Vijetnama zauzeli južni deo zemlje, Tren, koji je bio major Južnovijetnamske vojske, prebegao je u Sjedinjene Američke Države. Nakon što se skrasio u Los Anđelesu, nije mogao da pronađe posao, a ni ljuti sos koji mu se sviđa

Sos pod nazivom "Srirača" je crvena mešavina, spakovana u prozirnu bočicu sa prepoznatljivim zelenim poklopcem i petlom kao zaštitnim znakom. Tokom godina mnogo kopija sosa se pojavilo, a Tren ne može da zaštiti naziv sosa, jer je to ime tajlandskog grada.
Zanimljivo je da kompanija “Huj fong fuds” nikad nije potrošila ni dolar na reklamu.
Nije čekao povoljnu priliku, već je uzeo stvar u svoje ruke i napravio smesu u kofi, zatim je napunio bočice i gotov proizvod odvezao u kombiju mušterijama.

Zatim je osnovao kompaniju kojoj je dao ime “Huj fong fud”. U početku su mu svi govorili da mu je proizvod previše ljut, kao i da ga nikad neće prodati. Međutim, on je ostao istrajan i nije promenio sastav.

- Ljuti sos mora da bude ljut. Mi ne pravimo majonez - govorio je Tren.

Tren se vodi taktikom da “i bogatom čoveku proda sos po ceni za siromašnog čoveka“. Sa takvom poslovnom strategijom i nakon više od dve decenije, Vijetnamac uspeva da zadrži cenu svog sosa konstantnom. Bočica od oko 820 mililitara košta četiri dolara u veleprodaji.

Trena ne zanima da širi svoj posao, niti da pravi nove vrste ljutih soseva. Sina je postavio za predsednika kompanije, a ćerku za potpredsednicu, dok njegova žena zajedno s njim poseduje kompaniju.
Kako je kompanija rasla, povezivali su se sa raznim distributerima i pažljivo motrili čitav proces.

U 2007. godini kompanija je rasprodala sav sos i ostala bez papričica prekopotrebnih za smesu, tri meseca pred kraj godine. Građani koji vole sos uspaničili su se i pravili zalihe u strahu da će ostati bez svog omiljenog dodatka jelima.

Pod pritiskom mušterija, Tren je razmišljao da kupi obične papričice i rizikuje ljutinu i autentičan ukus svog proizvoda.

Odluka je bila teška, ali on je odlučio da sačeka da bi proizvod ostao kvalitetan. Objasnio je mušterijama da čekaju, a oni su to i učinili. Kompanija nije izgubila mušterije. Od tada proizvodi određenu količinu koja je uvek rasprodata unapred.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
srirača kvalitet hrane milijarderi reklama marketing zdrava hrana SAD sjedinjene američke države Amerika

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana