Matić: Sve smo uradili da Pej Pal dođe u Srbiju

Objavljeno: 21.03.2012


Vesti izvor: Kamatica, Blic

Jasna Matić, državna sekretarka za Digitalnu agendu na predstavljanju vodiča za kupovinu preko interneta “E-kupovina” tvrdi da je sadašnja vlada učinila sve da Pej Pal dođe u Srbiju, ali da ta kompanija ni nakon mnogo pisanih zahteva nije dala pozitivan odgovor. 

- Pisali smo i administraciji SAD-a u nadi da će da kažu nešto lepo za nas. Međutim, sve se zasniva na tome šta im je prioritet. Mi na to pokušavamo da utičemo, ali nam do sada nije uspelo. Zakoni nisu problem, jer ima zemalja koje imaju isti zakonski okvir kao naš pa tamo Pej Pal funkcioniše. Ali treba biti realan, mi smo malo tržište i na listi prioriteta sigurno nismo visoko - kaže Matićeva.

Prošle godine 380.000 samo naših građana nešto kupilo preko interneta, dok je broj onih koji su ikad kupovali je nešto veći. Veliki se pomak osetio odkad su došle lou kost aviokompanije, jer se aviokarte u Srbiji najviše kupuju onlajn - kaže Matićeva.

Osnovni razlog što je mali broj ljudi zainteresovan za onlajn kupovinu je to što mnogi ne znaju kako to funkcioniše, plaše se gubitka ličnih podataka, zloupotreba, a ne znaju ni kako da se zaštite, kaže Slobodan Marković iz Uprave za Digitalnu agendu.

- Neki građani imaju predrasude da je kupovina onlajn manje bezbedna. Međutim, ako se primene saveti iz ovog vodiča, to ne mora da bude tako. Nikad nisam čuo da je neka internet prodavnica prevarila kupca. Najčešće prevare su one kad stigne mejl gde se predlaže neka kupovina, a neko samo klikne da pristaje na nešto što nije ni pročitao - kaže Marković.

 On je dodao da oni koji kupuju preko interneta, mogu i da uporede cene bez gubljenja vremena na obilazak prodavnica, ali i da razmene komentare i iskustava sa nekim ko je kupovao sličan proizvod. To ljudima iz unutrašnjosti takođe omogućava veći izbor, a onima iz velikih gradova štedi vreme, naglasio je Marković. 

Vodič koji je predstavila Uprava za Digitalnu agendu objašnjava šta je kupovina preko interneta, kako da se ona obavi, ko su pravi prodavci ili kako da bezbedno plate proizvod ili uslugu.

- Cilj nam je bio da ovim priručnikom ohrabrimo građane da kupuju onlajn, ali i da pomognemo preduzetnicima koji onlajn prodaju da povećaju broj klijenata. To može da bude i podstrek za one koji tek planiraju da pokrenu svoj biznis na internetu - navodi Matić. 

 



27.08.2012

Ko privatizauje firme na Kosovu?

27.08.2012

Nemačka se zadužuje i još joj plaćaju

27.08.2012

Suša uništava osiguravajuće kuće u SAD

27.08.2012

Dugalić: Slučaj Agrobanke je velika opomena

27.08.2012

Evo kako se Grci obračunavaju s poreskim inspektorima



Pogledajte arhivu vesti
Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana