Lidl stiže u 20 gradova Srbije?Objavljeno: 21.10.2011 Vesti izvor: Blic, B92 Beograd -- Nemački diskontni lanac Lidl trenutno u Srbiji ispituje dvadesetak lokacija odnosno gradova u kojima planira da otvori svoje objekte. Upućeni tvrde da Lidl neće otvarati objekte sporadično jer poslovna politika te kuće predviđa da se prvo kupe i opreme lokacije, a potom da se gotovo u isto vreme otvori ceo niz njihovih prodavnica. Inače, Lidl je poslovanje u Srbiji registrovao 22. decembra 2010. godine. Osnivač firme je Lidl Srbija supermarketi, a osnivački kapital je 20.000 evra. Iz centrale Lidla u nemačkoj, Blicu je prošlog meseca potvrđeno da trenutno preispituju "okvirne uslove i šanse u nekoliko zemalja, između ostalog i u Srbiji". Krajem maja ove godine spekulisalo se da će taj lanac poslovanje u Srbiji startovati iz Novog Sada , jer je, kako su tada pojedini mediji prenosili, Lidl bezecovao plac na Futoškom putu. Tada se, takođe, pisalo da to neće biti njihov jedini objekat u ovom gradu. Međutim, tu informacija nikada nije zvanično potvrdio ni Lidl ni gradske vlasti u Novom Sadu. Lidl posluje u regionu: Mađarskoj, Sloveniji, Bugarskoj, Grčkoj, a već nekoliko godina i u Hrvatskoj. Vlasnik treći najbogatiji Nemac Lidl će, sve su prilike, biti prvi lanac hard-diskonta koji dolazi u Srbiju. U našoj zemlji još uvek ne posluje nijedan diskontni lanac, a te su prodavnice prilično jeftinije od konkurencije. Diskontne prodavnice obično se prostiru na površini od 1.000 do 2.000 kvadrata i roba je znatno jeftinija od konkurencije. Ulaganja u te objekte nisu velika, roba koja se u njima nudi nije uredno složena na rafove, već stoji na paletama ili u kutijama koje potrošači uglavnom sami otvaraju. U ponudi diskontnih prodavnica su uglavnom proizvodi trgovačkih marki ili manje vrsta istog artikla. Tako, na primer, diskonti u ponudi imaju samo dve-tri vrste čokolada ali, pošto ih nabavljaju u velikim količinama, dobijaju i povoljne uslove, odnosno niže cene. U okruženju, inače, posluje nekoliko diskontnih lanaca. Recimo, osim Lidla, u Bugarskoj, Rumuniji i Hrvatskoj prisutan je Kaufland, u Mađarskoj, Sloveniji i Grčkoj posluje nemački Aldi... Dolazak u Srbiju najavljivao je prošle godine Karfur, francuski trgovinski lanac i jedan od najvećih lanaca na svetu. Na tržište Srbije i zemalja regiona trebalo je da uđe u partnerstvu sa grčkom kompanijom Marinopulos. Zajednička firma trebalo je da otvori hipermarkete i supermarkete u Albaniji, Bosni, Hrvatskoj, Makedoniji, Crnoj Gori, Srbiji i Sloveniji, ali od toga, do sada, ništa nije bilo. Najveći trgovinski lanac u Srbiji trenutno je Maksi belgijske grupe Delez, koja ga je kupila za 932,5 miliona evra. U ovim trenucima, inače, hrvatski Agrokor koji u Srbiji drži lanac Idea pokupava da kupi Merkator koji takođe posluje u Srbiji. Prema rečima ekonomiste Miroslava Zdravkovića, zajedničkim nastupom na tržištu Srbije Agrokora i Merkatora dobili bismo snažan duopol - u kome Delez ima jednu trećinu, drugu bi stekla ova dva trgovinska lanca, a treću bi gledali da potisnu. 27.08.2012 Ko privatizauje firme na Kosovu?27.08.2012 Nemačka se zadužuje i još joj plaćaju27.08.2012 Suša uništava osiguravajuće kuće u SAD27.08.2012 Dugalić: Slučaj Agrobanke je velika opomena27.08.2012 Evo kako se Grci obračunavaju s poreskim inspektorimaPogledajte arhivu vesti |