Tekst objavljen: 23.10.2020 10:45        


Tri nedelje nakon što su ostale bez licenci i nakon što je iz Ministarstva za trgovinu i turizam najavljeno da će problem sa isteklim polisama osiguranja biti rešen za desetak dana, turističke agencije još uvek nisu dobile nijednu zvaničnu ponudu od osiguravajućih kuća

Još uvek nema dogovora za osiguranje  agencija, građani ne treba da brinu za svoje aranžmane

U znak protesta, juče su turistički radnici iz cele Srbije došli ispred Vlade sa listom zahteva, te je sve i logičnije pitanje gase li nam se to turističke agencije.

Nije do kraja razrađena ni opcija bankarskih garancija, iako je 17. oktobra stupio na snagu novi Pravilnik o vrsti, visini i uslovima garancije putovanja kojim je propisan novi način funkcionisanja bankarske garancije.

One bi mogle da budu alternativa polisama osiguranja, mada agencije već najavljuju da to rešenje trenutno nije realno, jer su početne sume prevelike. I to dodatno pojačava naše pitanje iz naslova.

Zbog teškog materijalnog položaja u koji ih je dovela pandemija korona virusa, nekoliko stotina zaposlenih u turističkim agencijama iz raznih krajeva Srbije okupilo se danas ispred zgrade Vlade. Oni su želeli da ukažu na trenutnu tešku situaciju, ostajanje bez licenci i da vlastima predaju svoje zahteve za pomoć.

Kako ističe direktor Nacionalne asocijacije turističkih organizacija Srbije (JUTA) Aleksandar Seničić, agencijama još nisu stigle zvanične ponude sa cenama i uslovima za polise osiguranja, iako su neke osiguravajuće kuće iskazale dobru volju i spremnost da uđu u posao osiguranja turističkih aranžmana.

- Tri osiguranja koja su bila na sastanku kod ministra Ljajića kontaktirala su nekoliko turističkih agencija i, prema mojim informacijama, pojedine su prošle kontrolu reosiguravača. Ipak, to je jako mali broj, nekih 15-20 agencija. Pritom su uslovi maltene identični kao kod bankarske garancije – zahtevaju depozit, hipoteku i plaćanje premije osiguranja, što samo govori u prilog tome da treba menjati Pravilnik o garancijama putovanja -objašnjava Seničić.

On je, inače, još pre tri dana isticao da je problem urgentan i da turističke agencije ne mogu više da čekaju na normalizaciju rada.

 

PITAJ BESPLATNI KAMATICA SAVETNIK KOJI JE KREDIT NAJBOLJI ZA TEBE

Nove polise na tri meseca ili godinu dana?

Podsetimo, ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić najavio je 14. oktobra da će već tokom prošle sedmice prve turističke agencije dobiti polise osiguranja i tako steći uslove da obnove licence za rad. On je tada najavio da će polise važiti godinu dana.

- Stvari oko licenci za rad turističkih agencija se odvijaju u dobrom pravcu -optimistički je tada najavio ministar.

Prethodno su, nedelju dana ranije, iz JUTE stizale informacije da će neke osiguravajuće kuće dati produžetak polisa, ali da to još uvek nije ozvaničeno. Tada se čekala samo potvrda koja osiguranja su zainteresovana da nastave posao sa turističkim agencijama.

Turističkim agencijama su licence za rad istekle 1. oktobra pošto osiguravaćuje kuće više nisu htele da im obnove poslie osiguranja pravdajući to prevelikim rizikom u vreme pandemije korona virusa.

Resorno ministarstvo je najavilo da neće oduzimati licence za rad agencijama dok se ne reši problem oko garancija putovanja, ali za sada preko agencije možete samo da kupite pojedinačne karte za autobuski ili avio prevoz, kao i da rezervišete smeštaj u hotelima sa kojima agencije imaju poslovno-tehničku saradnju, ali ne i da uplatite ceo aranžman (rezervacija-prevoz-smeštaj).

Modeli garancija isti, cifre u regionu različite

Modeli garancija putovanja su svuda manje-više isti, istakao je Aleksandar Seničić, i uglavnom su to polise osiguranja. Ipak, prema njegovim rečima, ni u jednoj zemlji ne postoji ni približno ovoliki iznos kao u Srbiji.

- U Bugarskoj je to oko 120.000 evra, u Crnoj Gori je polisa na 30.000, a bankarska garancija na 15.000 evra, dok se u Hrvatskoj obračunava po prometu agencije, ali je minimalno 50.000 evra. U Češkoj, na primer, minimum je takođe 50.000, ali cifre mogu da idu i do milion evra, jer osiguravajuće kuće procenjuju rizičnost agencija na osnovu prometa, ostvarenog prihoda i plaćenog poreza prema državi -ističe Seničić.

Putnici ne treba da brinu

Građani koji su ranije uplatili svoja putovanja preko agencija ili dobili zamenske vaučere nemaju razloga za brigu jer su njihovi aranžmani pokriveni važećim garancijama.

Što se tiče putnika koji su odbili vaučere i koji su odlučili da sačekaju povrat uplaćenog novca u januaru 2022. godine, ni oni ne moraju da strahuju pošto je reč o putovanjima koja su uplaćena pre 1. oktobra. Dakle, putnici će biti obeštećeni po proceduri koja je ranije najavljena, kada istekne navedeni vremenski period, objašnjavaju iz Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA).

Ostavi komentar


Pročitao/la sam i prihvatam uslove korišćenja




Povezane teme:
garancija turističke agencije turističke agencije turistički aranžmani YUTA Aleksandar Seničić

Kalkulator dozvoljenog minusa
Dozvoljeni minus
Nedozvoljeni minus
dana